lensbaby

Glimtar ur mitt liv. Ett litet forum för mina bilder. Ett fönster till familjen 50 mil bort. Välkommen!

Fredagen!

Kategori: Allmänt

 
Ja, som sagt, i fredags hade jag och två tjejer i min klass stämt möte i stan för fika och plugg. Så efter en skön sovmorgon och grötfrukost tog jag 7:an in till stora torget vid etttiden.
 
Den ena tjejen har bott i Uppsala sedan i höstas och kände till ett fik som var känt för sitt stora utbud av olika sorters kladdkaka. Det kan man ju inte missa!
 
Och herreminskapare vad mycket smaskigt det fanns bakom glaset i disken! jag tror jag kunde räkna till fyra sorters kladdkaka och säkert 7-8 sorters cheese cake. Ut över det fanns det gott om lunchalternativ, samt semlor, muffins, brownis, macarons, biskvier osv osv i långa banor. Beslutsångesten var total. (Jag får nog återkomma fler gånger)
Till sist lyckades jag bestäma mig för en bit kycklingpaj med fetaost och spenat till lunch och en bit kladdkaka till efterrätt. Sedan var jag väldigt mätt.
 
Förutom det goda tilltugget var det också väldigt trevligt att sitta och prata med mina två nya kompisar. Dom känns som trevliga och vettiga tjejer. Den ena är nyss inflyttad från Paris! Och båda pratar sjungande norrländska som är svår att låta bli att falla in i.
 
Efter ett par timmars fika och prat kom vi ihåg vad vi egentligen kommit dit för. Vid det laget var det så fullt och stimmigt på cafét att vi begav oss till ett knäpptyst studierum på stadsbiblioteket i stället. Där fick vi faktiskt gjort lite matte till sist.
 
När hjärnan inte orkade med mer plugg gick vi på stan en stund för att sedan säga hej då och bege oss var och en till sitt.
 
Tillbaka på rummet lagade jag en god, men ensam middag och avslutade kvällen med en film.
 
En bra dag med andra ord!
 
Mums! Svårt att välja...
 
Till slut föll lotten på den här kalloribomben
 
Hej hej! Här sitter jag på bussen "hem"
 
På kvällen fullkomligt vräkte snön ner
 
Små små täta flingor över Gottsunda Centrum
 
Kommentera inlägget här: