lensbaby

Glimtar ur mitt liv. Ett litet forum för mina bilder. Ett fönster till familjen 50 mil bort. Välkommen!

Mörbultad i huvudet!

Kategori: Allmänt

 
Efter närmare 7 timmar matte känner man sig ganska mörbultad i hjärnan. Tack och lov för kaffe och goa klasskompisar! Trivs riktigt bra med "mina" två norrländskor :)
 
När jag äntligen kom hem från plugget slocknade jag som ett utblåst ljus på sängen. För att förstärka studentlkyschan ytterligare så har jag sedan jag vaknade sörplat i mig en skål med nudlar.
 
 
 
Men nu får jag pusta i ett par dagar.
Jag har inte tittat så noga på schemat under veckan, mest bara tagit en snabbkoll på hur dags jag börjat om dagarna. Så i dag insåg jag att jag kommer vara långledig nu över helgen! Hela fyra dagar! (Det var visst den andra labb-gruppen som hade lektion på måndag)
 
Det känns faktiskt lite snopet. För om jag hade upptäckt det lite tidigare hade ju detta varit ett lysande tillfälle för en tripp hem. Då hade jag kunnat åka redan i dag, efter skolan.
Men... Jag tittade på SJ's resor och konstaterade att trots att det var sista minuten och trots att jag har studentrabatt skulle det ändå kosta runt 600 spänn. Enkel väg. Det hade kanske blivit lite dyrt i vilket fall...
Så jag stannar nog i Uppsala för den här gången.
 
Men hur ska jag nu slå ihjäl fyra lediga dagar?
Tja, tyvärr blir dom nog inte så lediga trots allt, för jag måste plugga en del. I morgon ska jag i alla fall åka in till stan och sätta mig på ett café ihop med norrländskorna och försöka räkna lite mera matte, det ska bli trevligt! (ja, bortsätt från självaste matten då).
Och så ska jag se om jag kan köpa någon vettig ryggsäck så jag kan släpa runt på alla tunga böcker utan att få nackspärr.
 
I övrigt vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Vi får väl se!
 
 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2014-01-31 | 21:40:02

    Åh, vad mysigt det hade varit om du kommit hem! Men som sagt, det är ju snart påsk. ;)
    Vad skönt att du trivs med dina klasskompisar. Om inte allt för lång tid så trivs du nog bra med ditt bonde oxå ska du se. Slår dig en signal imorgon.
    Många kramar

    Svar: åh, vad kul med en kommentar! :DJaa! som sagt, våren går fort, snart är det påsk.
    Och kanske, kanske kommer jag hem en sväng innan dess, i samband med att Mattias flyttar upp.
    Kramar <3
    Klara Karlsson

Kommentera inlägget här: