lensbaby

Glimtar ur mitt liv. Ett litet forum för mina bilder. Ett fönster till familjen 50 mil bort. Välkommen!

Tonfisksguck!

Kategori: Allmänt

Jag har fått en ny favorit i matväg. Det är enkelt, går snabbt och är väldigt gott!
Tonfiskguckelimuck med pasta!
 
Så här gör man:
Koka pasta (gärna penne) och ägg.
Balnda créme fraîch med:
tonfisk (sån där på burk, jag brukar ta den i olja)
hackad rödlök
örtsalt, citronpeppar, kanske en skvätt citronsaft.
Jag slängde i lite vitlökspulver.
Man kan säkert ha i lite majonäs också om man vill.
 
Sedan blandar man i den ljumna pastan i tonfiskgägget.
 
Till serverar man massa god sallad. Man kan variera och ta vad man har hemma Senast blev det gurka, avocado, svarta bönor och fetaost.
Ägget skär jag i klyftor och har bredvid
Voila! Ät och njut!
 
Enda problemet är att det är svårt att sluta äta...
Kommentera inlägget här: