lensbaby

Glimtar ur mitt liv. Ett litet forum för mina bilder. Ett fönster till familjen 50 mil bort. Välkommen!

Duggorna duggar tätt!

Kategori: Allmänt

Kära hjärtanes, vilken dag!
 
Under förra veckan någon gång började insikten om vilket otroligt högttempo den här kursen håller, sjunka in.
Vilket i och för sig är ganska logiskt, med tanke på hur otroligt mycket som ska hinna avhandlas på några futtiga månader. (Närmare bestämt:  matte D (+ repetition av matte C), fysik A, kemi A och B samt biologi A och B. Pust.)
 
Mängden blogginlägg här har blivit där efter sista tiden.
 
I dag kan vi nog ha haft den, eller åtminstone en av dom, kämpigaste dagen hittills. Från kl. 08 till kl. 17. Föreläsningar, två labbar plus första provet.
Det var inget stort prov, ingen tenta, utan en "dugga". (Dom små proven / kunskapscheckarna mellan tentorna heter tydligen så på universitetsspråk.) Men det är ändå alltid lite pirrigt med första provet.
Ämnet var fysik och jag tror det gick bra. Skönt.
 
Nästa vecka väntar ytterligare en dugga, samt först tentan, i matte. Vi får se hur det går.
 
Men innan dess ska jag åka hem! Tåget går kl. 18.10 i morgon.
Det ska bli skönt med en paus från allt pluggande, även om helgen nog lär bli intensiv ändå.
Framför allt ska det bli skönt att äntligen få pussa på min älskade fästman igen. Och kramas med familjen. Ja, dom delar som är hemma alltså.
 
Nu ska jag försöka ta mina sista fjuttiga krafter och packa lite, innan jag stupar i säng.
 
Adios!
 
Kommentera inlägget här: