lensbaby

Glimtar ur mitt liv. Ett litet forum för mina bilder. Ett fönster till familjen 50 mil bort. Välkommen!

Mästerkocken!

Kategori: Allmänt

Efter ett par lata och rastlösa dagar fick jag plötsligt tummen ur i går och var riktigt produktiv. 
Diska, tvätta, putsa fönster. Göra smoothie. Nästan köpa sängar. Ringa runt och researcha för att tillsist boka ett hotellrum (mer om det senare). Och framåt kvällen leka loss i köket!

Det blev tvårätters och dessutom vegetariskt!

Till förrätt gjorde jag ugnsgratinerade rödbetor med chèvre, honung och valnötter. (Inspirerat från en middag i Spanien i höstas). Fantastisk smak-kombo!

Till varmrätt blev det kikärtsbiffar med klyftpotatis och tzatziki. Mums!


Sedan var jag tämligen trött och nöjd. 

Vi avrundade med en kopp starkt kaffe och en dokumentär om miljöförstöringen om världshaven. Mission blue hette den och var ett porträtt av en sann eldsjäl vid namn Sylvia Earl. 
Tungt, allvarligt och inspirerande!

Kommentera inlägget här: